Archief

In het Ger-kamp van Bert de Groot (deel 3) PDF Print E-mail
Geschreven door Jeroen
dinsdag, 29 juli 2008 19:36

Na even rond gekeken te hebben, in totaal 7 Ger-tenten, waarvan 1 voor ons, en kennis gemaakt te hebben met alle dieren, werd de lunch geserveerd. Heerlijk, met kaas en tomaat gevulde pannenkoeken, precies wat we nodig hadden. Wat we verder die middag hebben gedaan weet ik niet precies, maar het zal niet veel geweest zijn. Het diner was het meest indrukwekkend: salade, aardappels met volgens mij rode kool, maar volgens Helmi en de gastvrouw bieten (vind ik normaal nooit lekker) en biefstuk (hadden we vanmorgen gekocht op de vleesmarkt), heerlijk! Na het eten nog een beetje rondkijken en naar bed, vuurtje maken in de kachel van onze Ger-tent, lekker warm. Ze vonden het wel een beetje gek dat we de volgende ochtend pas om 10.30 uur wilden ontbijten, want ze stonden zelf iedere ochtend al om 6 uur op (niet om de koeien te malken, want dar hadden ze geen tijd voor), maar het was prima. De volgende ochtend werden we (ik althans) inderdaad pas om 9.30 uur wakker en stond het ontbijt op ons te wachten. Lekker brood met kaas (zelf gemaakt door Bert) en gebakken of gekookt ei. Dat is lekker wakker worden.

Wassen (jezelf en je kleren) doe je gewoon in de rivier, daar hebben we dus maar het ochtend programma van gemaakt, want het zonnetje scheen heerlijk. De rivier was net zo koud als het Baikal meer, dus echt lang bleef je er niet in. Intussen arriveerde de familie 'Herman' (namen moet ik even opzoeken) die we al in Irkutsk hadden ontmoet, dus we zaten weer met Nederlands gezelschap, gezellig! Het Ger-kamp werd direct aan een ster geholpen door het vakkundig aanleggen van een afdakje, wel lekker tegen de zon. Alleen de spijkers moesten nog verzameld worden uit de verschillende tenten ("ik zag er bij mij nog een aantal in het laadje van het nachtkastje") en het zeil moest nog op de markt worden gekocht in Ulan Bataar. Na wat bellen door Bert, arriveerde dat de volgende dag.

Wij gingen 's middags .......... paardrijden! Na een wat onwennige heenweg van een uur op sleeptouw bij de gids, mijn paard (lazy horse) wilde niet zo, Helmi ging natuurlijk gewoon zelfstandig, ging de terugweg (weer een uur) soepel. Diner was ook deze keer lekker Hollands: sla, gebakken aardappels en biefstuk. Daarna weer lekker slapen in onze Ger-tent, waar we deze nacht werden vergezeld door een extra Duitse gast. Het Ger-kamp was namelijk vol met touristen, na de aankomst van de famile 'Herman' bestaande uit 8 personen. Het vuurtje lekker hoog opgestookt in onze Ger-tent, het leek net een Finse sauna!

De volgende dag weer een eenvoudig programma: ontbijten, wandelen met natte voeten (vanwege de vele riviertjes die we moesten doorkruisen), varkens, honden en koeien wegjagen, lunchen, afdakje afmaken, lezen, bergbeklimmen (heel veel bloemen en schitterend uitzicht), zwemmen, wachten tot Bert terug kwam uit UB met het vlees, varkens, honden en koeien wegjagen en uiteindelijk, na lang wachten en een partijtje voetbal met de boys, eten: spaghetti! Na in het donker de koeien te hebben ontweken op weg naar onze Ger-tent, het vuurtje weer flink (net iets minder dan de vorige nacht, maar toch aardig warm) opgestookt in onze Ger-tent, waar we de laatste nacht weer lekker met z'n tweetjes in lagen. Klaar voor ons Gobi avontuur!

Commentaar
Toevoegen
Bert de Groot
Karen (203.169.52.xxx) 2011-05-19 16:46:26

Hallo,

Op dit moment ben ik aan het werk in Ulaanbaatar en ik zou graag een
paar dagen de stad uit willen. Hebben jullie misschien de contactgegevens van
Bert de Groot voor mij?
Ik ben te bereiken via
kareninmongolie@gmail.com.

Groetjes Karen
Schrijf commentaar
Naam:
Email:

Onderwerp:

Voer de anti-spam code in die in het plaatje staat.

3.25 Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

LAST_UPDATED2

Zoeken

Poll

Zullen we een boek schrijven over onze reis?